HAER in 't veld: Boomkwekerij de Hilver aan de slag met Binden en Boeien

Blog bericht

HAER in 't veld: Boomkwekerij de Hilver aan de slag met Binden en Boeien

Marjolein de Jong

Tuesday 12 March 2019

We zijn inmiddels ruim een maand verder na onze laatste workshop Binden en Boeien. Reden genoeg om in het veld te polsen wat de deelnemers hebben gedaan met de praktische tips. Deze maand een interview met Boomkwekerij de Hilver.

We zijn inmiddels een maand verder na jullie deelname aan de workshop, wat is jullie het meest bijgebleven?
Het meest bijgebleven zijn de generatieverschillen. Ik ben mij er nooit van bewust van geweest dat er verschillen zijn en dat je daar rekening mee kunt houden in de aansturing van je personeel. Terwijl het een mooi middel is meer aan te sluiten bij de verwachtingen van de generatie. Verder is mij bijgebleven het positief imago voor je bedrijf. Het is van belang te laten zien dat het leuk is om voor jou te komen werken.

Hebben jullie zaken opgepakt n.a.v. de workshop? En welke zaken zijn dat?
Om aan ons imago als werkgever te werken hebben we een FB-pagina en Instagram pagina aangemaakt. En zijn we hier regelmatig op gaan posten, in ieder geval 1 keer per week. We hebben ervoor gekozen om niet alleen ons product te promoten, maar juist de leuke dingen van het werken in de buitenlucht uit te lichten. Het is project is opgepakt door een van de medewerkers, zelf heb ik niet zoveel met Social Media, het zal mijn generatie zijn. De workshop was een eyeopener om te beseffen dat ik zulke dingen ook prima aan de volgende generatie over kan laten.

Welk doel willen jullie bereiken met het opzetten van jullie Facebook en Instagram pagina?

Ons voornaamste doel is meer bekendheid krijgen in de regio/lokale gemeenschap en ons imago van verbeteren. Maar ook het werken bij een boomkwekerij willen we bekender maken, door alle facetten hiervan in beeld te brengen. Doordat er steeds minder agrarische bedrijven zijn, neemt de bekendheid af bij de jeugd. Wij merken dat van de scholieren die bij ons komen werken er geregeld een opleiding in de agrarische sector gaan volgen. Via Facebook en Instagram hopen we nog meer mensen te bereiken en enthousiast te maken voor ons werk.

Hoe zijn de ervaringen tot dusver?
We zien vooral op Instagram de volgers dagelijks toenemen. We worden nog veel door andere kwekerijen gevolgd en nog niet zoveel door de mensen in de regio. Het positieve effect is wel dat ook andere kwekerijen ons bedrijf leren kennen en de eerste commerciële kansen zich aandienen.

Wat is voor jullie de volgende stap?
De volgende stap voor ons is het ons social media gebruik verder uitbreiden en vooral zorgen dat we actief blijven. Daarnaast willen we gerichter op zoek gaan naar regionale volgers. Tot slot willen we in de toekomst meer gaan aansluiten bij regionale activiteiten om de lokale bevolking meer bekend te laten worden met ons bedrijf.

Bekijk meer blogberichten

De 5 lessen die iedere leidinggevende te laat leert over het voorkomen van werkstress

Werkstress is beroepsziekte nummer 1 in Nederland. In 2016 bracht dit voor een... »

“Ongemotiveerd personeel bestaat niet”

Je kent het vast wel, werknemers die gedrag laten zien wat je liever niet ziet. Of andersom, dat je... »

Scheiden doet uw organisatie LIJDEN?!

In Nederland stranden ongeveer 40% van de huwelijken, dat is goed voor zo’n 30.000 scheidingen per... »

Hoe wordt de zwakke schakel de medeweker van de maand?

In mijn vorige blog nam ik je mee in het motiveren van je medewerkers. In dit blog vertel ik meer... »

Blog: Kink in de kabel van je medewerker, wat nu?

Je medewerker is geen losse schakel. Hij is onderdeel van vele systemen. Niet alleen binnen jouw... »

Blog: Hoe motiveer je medewerkers?

Op 21 augustus is het wereld dag manusje-van-alles. Nee zo heet het niet echt maar zo noem ik het.... »

Blog: Vinden, binden, boeien en laten bloeien

Uitbereiding van het HAER team Graag wil ik mij via deze weg even voorstellen. Ik ben Anke van... »

Blog: 30 juni Dag van de Social Media

Een mooi moment om stil staan bij mijn eigen Social media gebruik. Inmiddels gebruik ik alweer heel... »

Blog: "Ik werk veilig of ik werk niet"

“Ik werk veilig of ik werk niet” dat is een slogan waar Lisa van Veen HR-adviseur bij HAER advies... »

Blog: I don’t know how (s)he does it - zwangerschapsverlof Emmy

Hoe doen al die mama’s en papa’s het toch? Het ouderschap combineren met sporten, gezond leven, het... »

Berichten 1 van 10 van in totaal 156 berichten.