HAER in 't veld: Boomkwekerij de Hilver aan de slag met Binden en Boeien

Blog bericht

HAER in 't veld: Boomkwekerij de Hilver aan de slag met Binden en Boeien

Marjolein de Jong

Tuesday 12 March 2019

We zijn inmiddels ruim een maand verder na onze laatste workshop Binden en Boeien. Reden genoeg om in het veld te polsen wat de deelnemers hebben gedaan met de praktische tips. Deze maand een interview met Boomkwekerij de Hilver.

We zijn inmiddels een maand verder na jullie deelname aan de workshop, wat is jullie het meest bijgebleven?
Het meest bijgebleven zijn de generatieverschillen. Ik ben mij er nooit van bewust van geweest dat er verschillen zijn en dat je daar rekening mee kunt houden in de aansturing van je personeel. Terwijl het een mooi middel is meer aan te sluiten bij de verwachtingen van de generatie. Verder is mij bijgebleven het positief imago voor je bedrijf. Het is van belang te laten zien dat het leuk is om voor jou te komen werken.

Hebben jullie zaken opgepakt n.a.v. de workshop? En welke zaken zijn dat?
Om aan ons imago als werkgever te werken hebben we een FB-pagina en Instagram pagina aangemaakt. En zijn we hier regelmatig op gaan posten, in ieder geval 1 keer per week. We hebben ervoor gekozen om niet alleen ons product te promoten, maar juist de leuke dingen van het werken in de buitenlucht uit te lichten. Het is project is opgepakt door een van de medewerkers, zelf heb ik niet zoveel met Social Media, het zal mijn generatie zijn. De workshop was een eyeopener om te beseffen dat ik zulke dingen ook prima aan de volgende generatie over kan laten.

Welk doel willen jullie bereiken met het opzetten van jullie Facebook en Instagram pagina?

Ons voornaamste doel is meer bekendheid krijgen in de regio/lokale gemeenschap en ons imago van verbeteren. Maar ook het werken bij een boomkwekerij willen we bekender maken, door alle facetten hiervan in beeld te brengen. Doordat er steeds minder agrarische bedrijven zijn, neemt de bekendheid af bij de jeugd. Wij merken dat van de scholieren die bij ons komen werken er geregeld een opleiding in de agrarische sector gaan volgen. Via Facebook en Instagram hopen we nog meer mensen te bereiken en enthousiast te maken voor ons werk.

Hoe zijn de ervaringen tot dusver?
We zien vooral op Instagram de volgers dagelijks toenemen. We worden nog veel door andere kwekerijen gevolgd en nog niet zoveel door de mensen in de regio. Het positieve effect is wel dat ook andere kwekerijen ons bedrijf leren kennen en de eerste commerciële kansen zich aandienen.

Wat is voor jullie de volgende stap?
De volgende stap voor ons is het ons social media gebruik verder uitbreiden en vooral zorgen dat we actief blijven. Daarnaast willen we gerichter op zoek gaan naar regionale volgers. Tot slot willen we in de toekomst meer gaan aansluiten bij regionale activiteiten om de lokale bevolking meer bekend te laten worden met ons bedrijf.

Bekijk meer blogberichten

Op bezoek bij een Melkveehouder

Vorige week mochten Marjolein de Jong en ik, weer fijn in overal. De familie van Iersel-Huzen is... »

Uitbreiding van het HAER team

Met veel plezier stel ik mijzelf aan jullie voor als nieuwe HAER medewerkster in de binnendienst. 7... »

Werkgeverschap in de champignons

'Het is zo lastig om goed nieuw personeel te vinden, laat staan het behouden van ons personeel,... »

Training Gesprekstechnieken op de werkvloer: Maarten & Mieke aan het woord

Het voorjaar 2018 stond voor HAER Advies in het teken van de driedaagse training... »

5 schadelijke types werknemers (en hoe ermee om te gaan)

Sommige medewerkers maken er echt een potje van. Ze ontwrichten teams, zorgen ervoor dat... »

Uitbreiding van het HAER-team

Met veel plezier stel ik me aan jullie voor als de nieuwe HR adviseur van HAER. Ik maak vanaf 1... »

Blog: het belang van trainen en ontwikkelen van jezelf en van medewerkers

De maand Maart zien vele mensen met vreugde tegemoet. Het is de maand waarin de lente officieel is... »

De re-integratie van de zieke grensarbeider: hoe houdt u de regie in handen?

Vanwege het grote grensgebied rondom Nederland, werken er in Nederland veel grensarbeiders. Het... »

Stress kost teveel. Wist u dat stress gemiddeld 250 euro per dag kost?

Aan het woord Eskil Fleuren accountmanager bij SAZAS. ‘Regelmatig krijg ik vragen van werkgevers... »

Ook in 2018: onbezorgd ondernemen

De allerbeste wensen voor 2018 namens het HAER Advies team! De kerstman heeft het land verlaten en... »

Berichten 1 van 10 van in totaal 145 berichten.